Lite blandade tisdagar!

Nu kommer lite samlade rapporter. Orkar inte göra separata inlägg så det får bli ett gemensamt.

Tisdag 25:e februari.
Denna dag dök B upp i vanlig tid. Vi började med att fixa lite med min ekonomi så vi åkte över till mitt andra hem för att ordna alla papper som behövdes till det. Tyvärr hade en av hans kollegor tagit tjänstebilen trots att han bokat den, så det blev buss/t-bana. Nu gillar jag visserligen inte bilar så mycket utan föredrar att åka kollektivt men just under denna tid är det bra med bil då vi kommer fram fortare och sparar tid. Nu hade jag dessutom inte så mycket pengar kvar på min reskassa så bil hade varit en fördel. Väl hemma ordnade vi med alla papper som sedan skulle lämnas in nere i centrum. Dock blev vi lite sena så SL-biljetten hann gå ut vilket gjorde mig lite fundersam hur den fortsatta dagen skulle gå. Vi hade tur dock eftersom pappa var hemma och således kunde köra oss. Först till centrum och sedan till MJ-Hobbyexperten där jag skulle hämta tält och husvagnar till min camping. Därefter körde pappa oss till lägenheten där vi påbörjade husvagnsmonteringen. Vi hann inte så mycket då med hobbyarbetet men det var en början i alla fall.

Tisdag 4:e mars.
Denna dag hade B blivit tvungen att ta ledigt av någon anledning och då var tanken att det skulle komma en vikarie. Dock så skulle jag till tandläkaren mitt i alltihopa så jag avböjde vikarie. Jag skulle faktiskt till tandhygienisten och bli plågad ett tag. Gillar verkligen inte dessa. Hon höll på lite längre än dom brukar och så får man ett mindre blodbad i munnen.

11:e mars.
B var tillbaka och vi fortsatte arbetet med campingen. Det var inga stora saker så det gick rätt snabbt att få ihop husvagnarna. Därefter placerades allt ut i hörnan där campingen skulle vara och jag fick plats med mer än vad jag trodde. Efter lite justeringar hit och dit så var campingen på plats. Tror inte vi gjorde något annat denna dag.

18:e mars.
Då kommer vi till idag. Jag fick ingen sovmorgon idag utan var tvungen att vara uppe redan vid kl. 8 då några hantverkare skulle komma och montera min nya säkerhetsdörr. Det är inget kul att behöva vakna tidigt när man kommit i säng sent och sovit ganska dåligt men jag får försöka att komma i säng tidigare idag i stället. Nåväl, dom dök upp c:a kl. 8.30 och hela arbetet tåg drygt två timmar och sedan var dörren på plats. Det blev bra och dörren är snyggare än min gamla.
Sedan kom B i vanlig ordning och efter att ha ägnat den senaste tiden åt hobbyarbetet så var det dags att göra lite mer “nytta” nu tyckte jag. Vi började med att åka till Hemköp för att panta då jag hade fyllt fönsterbrädan i köket där jag brukar ställa Festisflaskor. Så vi åkte och pantade och gjorde lite andra inköp och sedan tillbaks till lägenheten igen. Resten av dagen ägnades åt städning och rensning. Det blev dammsugning, golvtvätt, skura luckor/skåpdörrar samt rengöring av toaletten. Resultatet blev helt okej tycker jag.

Vi avslutar detta inlägg med två relativt nytagna bilder från banan. Första bilden visar ombudet för posten och bussgods vid stationen och den andra visar min nya campingplats. Fler bilder finns i mitt webbalbum under övriga mj-bilder. Klicka på bilder i menyn ovan för att komma dit.

Ha det bra.

Lämna en kommentar